Slik har andre uka med fotball-VM værtSportVerdens fotballstjerner skal kjempe om å bli verdensmester. Søndag 20. november startet verdens-mesterskapet. Nå nærmer det seg sluttspill. 02/12/2022 09:55Søndag 20. november startet kampen om å bli verdensmester i fotball for landslag. Klar Tale følger mesterskapet, men lager ingen saker med resultat hver dag. Men hver fredag vil vi komme med oppdaterte resultater. Denne uka er siste uke med gruppespill. Lørdag 3.
Det begynner å bli en del år siden den kampen, der Uruguay slo Ghana 2-1 i kvartfinalen. Det var 1-1 ved fulltid og ekstra omganger, og straffespark måtte til for at Uruguay skulle beseire Ghana. Det var en jevn og tett kamp den gang, og vi skal ikke se bort i fra at det kan bli en slik kamp nå også. Ghana vs Uruguay: Odds På papiret så skal Uruguay være et mye bedre lag enn Ghana, men det er Ghana som har en fot lenger inn mot avansement enn det Uruguay har. Likevel er det Uruguay alle bookmakerne har troen på i denne kampen. Uruguay er favoritter, men de er ikke soleklare favoritter.
Nesten samtlig bookmakere har en pen odds på litt over 1. 7 for borteseier til Uruguay. Mens en hjemmeseier til Ghana gir nesten helt opp i 5 hos enekelte. Det er faktisk meget godt betalt med tanke på formen til Ghana og deres motivasjon. Tips for Ghana vs Uruguay Vi har tro på at dette blir en tett og jevn affære mellom to lag som har alt å tape om de skulle gå på et tap for hverandre. Uruguay er nødt til å score og må derfor opp og fremover i banen. Det kan skape masse rom og kontrings muligheter for kjappe afrikanere. Skal vi tippe her så tror vi det blir en poengdeling.
Jeg er ikke spesielt religiøs, men jeg innså hva tilgivelse kan gi og bety. Jeg har tilgitt Suarez, det er nok noe av det største jeg har gjort som menneske. Jeg kan sette pris på at noen gjør hva som helst for å vinne, sier Lidbom. © Foto: KAI PFAFFENBACH / Reuters BLE IKKE KLAR: Asamoah Gyan gjorde alt han kunne for å bli en del av årets VM-tropp, uten hell. Her fortviler han etter exiten i 2010. Gyan - nå 37 år - har erkjent overfor talkSPORT at han ville gjort akkurat det samme som Suarez hvis han befant seg i samme situasjon.
[[[på nett**]]+] Ghana mot Uruguay på tv 2 desember 2022
desember starter sluttspillet. Ukens store overraskelse er at Tyskland er ute av VM. [ Fra fotballfest til kamp om menneske-rettigheter]Dette er resultatene fra kampeneMandag 28. novemberKamerun mot Serbia 3–3Sør-Korea mot Ghana 2–3Brasil mot Sveits 1–0Portugal mot Uruguay 2–0Tirsdag 29. novemberEcuador mot Senegal 1–2Nederland mot Qatar 2–0Iran mot USA 0–1Wales mot England 0–3Onsdag 30. novemberTunisia mot Frankrike 1–0Australia mot Danmark 1–0Polen mot Argentina mot 0–2Saudi-Arabia mot Mexico 1–2Torsdag 1. desemberKroatia mot Belgia 0–0Canada mot Marokko 1–2Japan mot Spania 2–1Costa Rica mot Tyskland 2–4Fredag 2. desemberSør-Korea mot PortugalGhana mot UruguaySerbia mot SveitsKamerun mot Brasil---Slik er sluttspilletLørdag 3.
Ghana vs Uruguay tippetips og odds 02. 12. 2022 – Fotball VM 2022For en avslutning det blir i gruppe H. Portugal er allerede videre fra gruppen, og hvem som slår følge med portugiserne gjenstår å se. Alle de restrende lagene: Ghana, Uruguay og Sør Korea kan gå videre fra denne puljen. Tabelljumbo Uruguay skal møte gruppe toer Ghana i denne kampen. Hvem vil stikke kjeppene i hjulene for hverandre her? Fotball VM 2022 | 02.
CdM 2022, Uruguay : Luis Suárez ne regrette pas son geste
Dette skjer i dag - adressa.no
© Foto: BENOIT TESSIER / Reuters MØTTE PRESSEN: Luis Suarez. Nå på fredag – 12 år senere – skal de to nasjonene møtes igjen i et VM. Portugal er allerede videre fra gruppen. Ghana er nummer to med tre poeng, mens Uruguay står med ett poeng. – Det er et helt vanvittig narrativ som nå ligger til rette. Begge lag kan ta seg videre med seier. Dette er en kamp som ghaneserne har ventet på i 12 år. Jeg har et tips til Suarez: «Ta på deg dobbelt par med leggbeskyttere», sier Amankwah. Den tidligere Brann-spilleren, som nå figurerer som ekspert for TV 2 i deres VM-studio, så kampen med sin ghanesiske far. – Det var jo straffekonk etter at Gyan bommet, men faren min gikk rett og la seg.
2022 | 16:00 Den beste oddsen for kampen Om kampen Klokken 16:00 norsk tid på Al Janoub Stadium vil en av de to siste kampene i gruppe H spilles. Ghana møter Uruguay i denne kampen, mens Portugal møte Sør Korea på Education City Stadium på samme tidspunkt. Ghana er gruppetoer med 3 poeng, og Uruguay står med kun ett poeng. Selv om Uruguay i stående stund er på jumboplassen så kan de likevel ha sjansen på avansement, men da må Ghana slås og håpe på at Portugal slår Sør Korea eller spiller uavgjort.
12. 22 kl. 12:27 Oppdatert: 01. 16:09– Det har brent seg fast i hukommelsen, sier TV 2-ekspert og halvt ghanesiske Yaw Amankwah til VG. – Jeg sto og grein bak en fastfoodsjappe, sier NRK-profil Tete Lidbom. Det er kvartfinale i VM i Sør-Afrika, Uruguay og Ghana står på hver sin banehalvdel. Det går mot straffesparkkonkurranse, men i det 121.
desember16. 00Nederland mot USA. 20. 00Argentina mot AustraliaSøndag 4. 00Frankrike mot Polen20. 00England mot SenegalMandag 5. 00Japan mot Kroatia20. 00Brasil/Sveits mot Uruguay/Ghana/Sør-KoreaTirsdag 6. 00Marokko mot Spania20. 00Portugal/Ghana mot Sveits/Kamerun/Serbia------Slik ser gruppene ut etter en ukeGruppe ANederland 7 poeng. Ecuador 6 poeng. Senegal 4 poeng.
Men å møte et annet lag som også har sjansen til å avansere i en avgjørende kamp kommer til å bli meget tøft. Ghana: siste seier mot Uruguay: Ingen Uruguay – Form Uruguay har det helt forferdelig nå. Vi kan enkelt oppsummer VM formen med to ord: veldig skuffende! Man skulle ikke ha trodd at de skulle inneha jumboplassen etter 2 kamper i gruppe H. Men slik er det, de har ikke vært gode nok eller hatt marginene på sin side. Etter ett tap og ett uavgjort må Uruguay vinne nå om de skal ha sjansen til å avansere. Gjør de det har de hvertfall greidd å berge litt ansikt om de skulle ryke ut i cupspillet. Uruguay: siste seier mot Ghana: 02. 07. 2010 (2-1) Ghana vs Uruguay: H2H Disse to nasjonene har hatt ett møte tidligere i fotballhistorien.
U.S. Exports: schedule B commodity groupings, schedule B
minutt oppstår et ikonisk øyeblikk i VMs historie. Dominic Adiyiah stanger ballen mot mål, men Uruguay-spiss Luis Suarez redder på streken med hendene. Rødt kort og straffe. Suarez går gråtende av banen, men fra sidelinjen blir han vitne til at Asamoah Gyan blåser ballen i tverrliggeren. Suarez går av hengslene på sidelinjen, og når Uruguay også vinner straffekonken, blir spissen feiret som en matchvinner. © Foto: HENRY ROMERO / Reuters VILLE SCENER: Her feirer Uruguay avansementet etter dramaet mot Ghana.
Han skjønte hvor det bar hen. Det var ufattelig bittert. Og så var det over middels provoserende å se hvordan uruguayanerne feiret. Det har brent seg fast i hukommelsen, sier Amankwah om kampen i 2010. © Foto: STEPHANE DE SAKUTIN / Afp GUDS HÅND: Luis Suarez uttalte etter kampen at «Guds hånd nå tilhører meg», en referanse til Diego Maradonas berømte scoring med hånden mot England i VM i 1986.
Sjokkerte fotball-verdenen: – Jeg vil ikke si unnskyld© Foto: YASUYOSHI CHIBA / Afp IKONISK: Her redder Luis Suarez headingen til Dominic Adiyiah med hendene. I Uruguay ble han en helt, mens i Ghana ble han folkefiende nummer én. Sjokkerte fotball-verdenen: − Jeg vil ikke si unnskyldDOHA (VG) Datoen 2. juli 2010 vil for alltid bli stående som en av de verste dagene i Ghanas fotballhistorie. Fredag kan de få revansj, men Luis Suarez vil ikke si unnskyld. Publisert: 01.
Gruppe H Sør-Korea vs Portugal Nrk 2 | Ghana - Fridiskusjon
Allente – TV, streaming og internett
Ghana vs Uruguay, FIFA World Cup 2022: 12 years on, Black
Qatar 0 poeng. Gruppe BEngland 7 poeng. USA 5 poeng. Iran 3 poeng. Wales 1 poeng. Gruppe CArgentina 6 poeng. Polen 4 poeng. Mexico 4 poeng. Saudi-Arabia 3 poeng. Gruppe DFrankrike 6 poeng. Australia 6 poeng. Tunisia 4 poeng. Danmark 1 poeng. Gruppe EJapan 6 poeng. Spania 4 poeng. Tyskland 4 poeng. Costa Rica 3 poeng.
Ghana kan på sin side greie seg med en uavgjort og samtidig få litt hjelp av Portugal. Ghana – Form Ghana sitt VM form er på det rene. Ett seier og ett tap er reusltatet så langt i mesterskapet. De kunne ha hatt uavgjort i stedet for tapet mot Portugal om ikke Ronaldo fikk et meget lett straffespark. Men slik er fotballen, og de må bare gå all-in i siste kampen for å forsøke å sikre seg poengen de trenger for videre avansement.
Luis Suarez sitter på skuldrene til tidligere RBK-spiller Sebastian Eguren. Øyeblikket ble naturligvis et tema da Suarez stilte opp på en pressekonferanse torsdag. Da fortalte en ghanesisk journalist at Suarez omtales som «djevelen selv» i Ghana, Journalisten lurte så på om spissen har vurdert å si unnskyld for handsen. – Jeg vil ikke si unnskyld. Jeg handset, men det var Ghana-spilleren som misset, ikke jeg. Hadde jeg taklet og skadet en spiller, kunne jeg sagt unnskyld. Det var ikke jeg som bommet, det er ikke mitt ansvar. Ghana-spilleren har også sagt at han ville gjort det samme selv, sier Suarez.
NRK-profilen Tete Lidbom har også en far fra Ghana. Da kvartfinaledramaet utspilte seg, var han opptatt med å selge falafler i en bod på Hovefestivalen. Resultatoppdateringene fikk han derfor av en venn over tekstmelding. – Der er noe av det mørkeste jeg har opplevd. Alle ghansere som jeg har snakket med, følte kampen var tapt da Gyan bommet, sier Lidbom til VG. Særlig jubelscenene var tunge å være vitne til, gjenforteller Amankwah. At Suarez satte nasjonen sin først og tok i bruk skitne triks, kan han støtte i etterpåklokskapens lys. Lidbom har også tilgitt spissen som i sine glansdager herjet for Liverpool og Barcelona. – Den kampen har gjort meg til et bedre menneske.
United States Exports of Domestic and Foreign Merchandise:
Ghana vs Uruguay tippetips og odds 02.12.2022